MS Schippers

MS Schippers



MS schippers is een internationale verkooporganisatie die al ruim 40 jaar actief is in de veehouderij. Het bedrijf is uitgegroeid tot een van de grootste toeleveranciers van Europa. Verder is het bedrijf actief over bijna de hele wereld met afzetpunten in onder andere Korea, China, Bulgarije, Canada en de Filippijnen. Er wordt een totaalpakket van diensten en middelen geleverd om een innovatieve veehouderij te kunnen optimaliseren en goed te kunnen managen.
De onderzin ´Passion for farming´ staat voor het bedrijf. Met deze spreuk probeert MS Schippers duidelijk te maken dat alle medewerkers gepassioneerd worden door de agrarische sector. Een doel van het bedrijf is dan ook om het agrarisch ondernemen verder te optimaliseren en voldoende kennis over te brengen aan de agrarisch ondernemer. 
In figuur 1 word het 7-S model weergeven aan de hand van dit model wordt het toegepast op MS Schippers
Figuur 1 7-S Model van Mc KinSey


1 Strategie:

MS Schippers wil een bijdrage leveren aan duurzame veehouderij en markleider worden over de hele wereld, met betrekking tot het produceren en leveren van agrarische producten en diensten. In de toekomst wil het bedrijf ook haar service vergroten. Door dit veilig te stellen wil het bedrijf het productie proces volledig in eigen handen krijgen. Dit betekend dat het bedrijf zelf verantwoordelijk is voor de ontwikkeling en aflevering van de producten, maar ook de volledige productie op zich neemt in het kader van ‘van grondstof tot aan consument’.  


2 Structure:
Ms Schippers is een familiebedrijf. De oprichter Martien Schippers heeft het bedrijf overgedragen naar zijn zoons die op dit moment het bedrijf verder managen.


Figuur 2: Product divisies
In het bedrijf werken inmiddels 250 medewerkers, in het binnen en buitenland.
de hiĆ«rarchie is verdeeld in verschillende product divisies. deze product divisies bestaan dan weer uit een team manager die de voorlichters, product ontwikkelaars en de productie mensen begeleid op hun gebied om zo hun werk goed te kunnen verrichten. 
Voor de verschillende product divisies zie figuur 2.




3 Systems:
Het belangrijkste proces is het verkopen van producten hiervoor worden de voorlichters op de hoogte gehouden van nieuwe ontwikkelingen en producten die op de markt zijn.


Door het bedrijf worden zelf ook veel onderzoeken gedaan, omdat MS Schippers voorop wil lopen met nieuwe innovatieve ontwikkelingen.


processen in de toekomst zijn het gaan produceren van eigen producten. Nu wordt dit vaak nog uitbesteed maar om nog een lagere prijs aan de klant te kunnen door rekenen zijn er plannen in de toekomst om dit zelf te gaan produceren en komen er nieuwe divisies bij.


4 Style:
Het is een heel open bedrijf en heeft wel een aantal managementlagen, maar de directeuren staan dicht bij de andere werknemers. geeft werknemers de ruimte om eigen initiatief te tonen zodat ze zichzelf kunnen ontwikkelen.


5 Shared values:
Is de visie van het bedrijf 



De visie van MS Schippers luidt; ‘MS Schippers is een innovatieve internationale verkooporganisatie met passion for farming voor een verantwoorde veehouderij.’ Het bedrijf wil hiermee uitstralen dat ze een vooruitstrevend bedrijf zijn met het ook op de toekomst voor een veehouderij die haar verantwoordelijkheid neemt in het productieproces. MS Schippers wil hiervan een schakel in het proces blijven.
Dit komt ook terug in de missie van het bedrijf. Deze luidt; ‘ Met passion for farming worden kwaliteitsproducten in Europa rechtstreeks aan de eindverbruiker geleverd. Door innovatief te zijn leveren we toegevoegde waarde aan een duurzame professionele veehouderij.’ 


6 Skills:
Ms Schippers is een echt handelsbedrijf en is daardoor ook een van de grootste internationale verkooporganisatie op het gebied van de agrarische sector geworden. Met het oog op de toekomst en het streven om te blijven ontwikkelen groeit het bedrijf nog steeds groeien en zorgt dat ervoor dat ze vooraan staan bij nieuwe ontwikkelingen.


7 Staff:
Om de werknemers te stimuleren en betrokken te houden bij de nieuwe ontwikkelingen van het bedrijf is er maandelijks een bijeenkomst om de voortgang van producten of diensten te bespreken en om ervoor te zorgen dat de medewerkers de zelfde visie en missie hebben over de onderneming en met de zelfde blik naar de toekomst kijkt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten